Folwark Sobieszów /Kr/

Sobota, 15 lutego 2020
100 kkm na oryginalnych hamulcach jest moją inspiracją, do celu pozostało ponad 38,5%...
Drugą moją inspiracją jest przejechanie 25 lat na jednej oponie "Dębica". Tzn. aktualnie mam od kilku raptem lat z tyłu oponkę z II.1997 (starsza niż rower). Nie wiem, ile przejechała, zanim ją kupiłem, ale na oko - sporo. Do celu pozostały 24 miesiące...

Dziś kolejna zimowa-niezimowa wycieczka w słońcu i bez śniegu, choć (jak prawie każdego dnia tej zimy) góry wokół Kotliny są ośnieżone włącznie z górskimi miejscowościami (acz z nimi to już różnie bywa, raczej tak na styk). Niesamowite klimaty...
Trasa do Piechowic (centrum, Pakoszów i Piastów), przez Sobieszów. Tamże, w samym centrum tej dzielnicy (a nawet samodzielnego miasta w latach 1962-1976), u stóp góry i zamku Chojnik, rozpościerają się ruiny folwarku oraz stoi Pałac, który był następcą zrujnowanego Zamku Chojnik.
Szkoda, że nie żyłem w czasach świetności "miejskiego folwarku". ;)

"14 sierpnia 2013 budynek został przekazany Karkonoskiemu Parkowi Narodowemu w celu utworzenia centrum edukacyjnego. Realizacja Centrum Muzealno-Edukacyjnego Karkonoskiego Parku Narodowego – Pałac Sobieszów ma trwać do roku 2019. "

xD
Oto minęło owe 6 lat i remont... właśnie ruszył. ;]

Aż się prosi pojechać klasyką Sienkiewicza ;) tj.: "HDKK" ;]

Pod słynnym zamkiem... Z tym, że zamek nawet w ruinie jest piękny...

Bodaj jedyny ocalały portal:
Jakimś cudem ocalały portal na sobieszowskim folwarku
Jakimś cudem ocalały portal na sobieszowskim folwarku © Morsowy

...

Tymczasem pieseł Super-dog w Pie(seł)chowicach wciąż ma ubranko - przy +7* o_O

Y55: jaki koneser klasyki! ;)
Pieskowi natomiast polecam wodę w okolicach 0*C :) bo taka jak teraz jest do niczego: ani ciepła, ani zimna. :)

Lapec: witałbym. ;) ;p
- 19:42 środa, 19 lutego 2020 | linkuj
Księżna będzie musiała se urlop wziąć jak przyjadę Gocha (może) i Marzena (na pewno) :P
- 06:33 środa, 19 lutego 2020 | linkuj
Moja tymczasowa podopieczna Tosia, kundel schroniskowy, nawet teraz ochoczo wskakuje do wody na każdym spacerze. To chyba jej nie zimno? :) Cytując Sienkiewicza dodaj,że chodzi o Bartłomieja, prawnuka Henryka. I to pierwsze słowo piszemy przez "ch", więc skrót ma postać: chdkk. :)
- 18:27 wtorek, 18 lutego 2020 | linkuj
Tyle dobrrego, że to nie był pies husky ;D;D

O, nareszcie! ;p
Na zamku, przypominam, rządzi księżna Kunegunda... ;)
- 13:42 wtorek, 18 lutego 2020 | linkuj
O matko, jakby tylko natura wymyśliła coś, co pozwoli pieskom się ogrzewać bez specjalnych ubranek przy +7* :((( :D

A na zamku powinienem być przy końcu czerwca, tak między 25 a 28 ;]. Może się uda też Gochę zapakować do walizki :P