Do Karpacza po nocce :) /Kross/

Niedziela, 26 maja 2019
Kategoria Nielicho, Standardowo

W piątek znów poranek był energetyczny i z niezwykle przejrzystym powietrzem - nawet się nie przebierając, wprost z roboty pojechałem do Karpacza (w stroju cokolwiek wyjściowym..).
Było tak pięknie, że aż zwątpiłem, czy bardziej wolę Szklarską...

Tu jeszcze Kotlina:
Pole... widzenia ;)
Pole... widzenia ;) © Morsowy

A tu - już Karpacz właściwy. Duża łąka i przydomowy sad - zupełny ewenement w mieście szalejących deweloperów. Za tę działkę daliby pewnie milion dewelopylionów ;)

I - w swej przekorze - pstryknąłem drugi z zupełnie nieturystycznych i nietypowych zakątków Karpacza:

Bloków jest tam bodajże 9 i to jeszcze na północnym stoku. Tyle dobrego, ze schludne są budynki jak i ich otoczenie.
Masakra, bloki są nawet w turystycznych kurortach typu: Szklarska, Karpacz i Zakopane. :/
Ciekawe, czy jest w tym kraju miasto bez bloków?

W centrum garstka mieszkańców, jeszcze mniej turystów, a najwięcej było... ukraińskich budowlańców. ;]

Niesamowicie czułem się w centrum - zawsze, jako zwykły turysta w sezonie, przebijałem się w korkach i w tłumach na chodnikach, śniegu też nie było (i to pod koniec maja!!! :D ) no i nigdy nie byłem tam ranem, co zwykle oznacza popołudniowe zmętnienie powietrza i kiepskie widoki. Tym razem było bajecznie:
Takie tam na mieście... pod koniec maja! :O
Takie tam na mieście... pod koniec maja! :O © Morsowy

Nawiedziłem też dawny dworzec PKP, w którym ostał się kącik tradycji:

A na końcówce torów...

W drodze powrotnej mijałem już szosowców na letniaka, a ja - zamulałem w długich jeansach i w kurtce. xD

Ponadto jazdy użytkowe i lokalne od  22 do 26 maja. Dwa dni Kross musiał zastępować Huragana w jazdach po pagórkowatym centrum co - jakimś cudem - udało mi się przeżyć bez hamowania. :O
Za to trafiło mi się hamowanie w płaskich Cieplicach - perfidnie zajechano mi drogę, a na poboczu były barierki. :((
To już drugie hamowanie w tym roku! ;p

W sobotę Kross odebrał  Huragana z serwisu - 5 km jazdy na dwa rowery przez miasto (centrum, ale opłotkami).

Y55: nawet jazda na dwa monocykle (bawiłem się i tak) to nie jest żadna tam wyższa szkoła jazdy. Tym bardziej jazda na mono z dwukołowcem na holu, bądź odwrotnie.

A w powyższym wpisie jadąc na dwa dwukołowce dodam jeszcze, że testowałem zasadę zachowania pędu - tocząc się luzem po płaskim, raz odpychałem się od roweru holowanego, a raz go rozpędzałem - kosztem energii "holownika". Niestety, tak wiosłując nie otrzymałem perpetum mobile i zatrzymałem się w końcu całkowicie.
- 23:48 czwartek, 30 maja 2019 | linkuj
Niestety nie. :(
- 21:54 czwartek, 30 maja 2019 | linkuj
Y55: Żartujesz, prawda? o_O

Lapec: nieźle, chociaż w jeleniogórskich Cieplicach też jest jeden 10 czy tam 9 piętrowiec - 3 km od Karkonoszy. :/ Aczkolwiek widoków z ostatnich pięter zazdroszczę bardzo. ;pp
- 01:16 czwartek, 30 maja 2019 | linkuj
Jazda na dwa rowery zawsze mnie zadziwiała. Ja nigdy tego nawet nie próbowałem, to wyższa szkoła jazdy.
- 21:54 środa, 29 maja 2019 | linkuj
Te bloki w Karpaczu to pryszcz => w Ustroniu mają wieżowce z wielkiej płyty xDDD

Co najmniej dziwnie to z Równicy wygląda heh => https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustroń#/media/File:Ustron_062.jpg