Piechowice skrajem gór /Kross/

Wtorek, 30 kwietnia 2019
Kategoria Nielicho, Odkrywczo
Uparłem się na przełom Kotliny i gór między Piechowicami i Szklarską i coś nie mogę przestać. :>
Dziwniejszego drzewotworu jeszcze nie widziałem...
Dziwniejszego drzewotworu jeszcze nie widziałem... © Morsowy

Prawie jak na Podhalu (Piechowice, na skraju Karkonoszy)
Prawie jak na Podhalu (Piechowice, na skraju Karkonoszy) © Morsowy

Piechowice, u skraju Karkonoszy
Piechowice, u skraju Karkonoszy © Morsowy
/ na północnym zboczu - a po drugiej stronie rzeki 20 km płaskiej Kotliny :) /

Ta fabryczka (?) jest rekordowo blisko gór, jej teren kończy się dosłownie wraz z końcem Kotliny, w dodatku w tej okolicy przejście Kotliny w góry jest wyjątkowo wyraziste - do ostatniego metra jest zupełnie płasko, po czym jest zupełnie stromo (zbocze gór) - jak na schemacie jakimś, ani metra terenu przejściowego, niesamowite. :O

A to już ciekawostka z mojego ogródka przy igloo ;)
ZMutowany, poczwórny mlecz - również pierwsze widzę :O
ZMutowany, poczwórny mlecz - również pierwsze widzę :O © Morsowy

Rosła w kępie zwykłych liści, łodyg i kwiatów mleczy, wiec raczej mlecz.

Klucza nie znam i proszę o podpowiedź. ;)
- 08:55 czwartek, 2 maja 2019 | linkuj
Może zamiast pisać dziwne rzeczy o "zmutowanym mleczu" postaraj się nabyć klucz do rozpoznawania roślin.
Zmora studentów pierwszego roku studiów przyrodniczych może być dobrą metodą aby poznać co to za roślina.
Ta jest zbyt zmaltretowana aby się dała rozpoznać z tego zdjęcia. Mam duże wątpliwości czy można ją zaliczyć do mleczy (Sonchus).
oelka
- 21:50 środa, 1 maja 2019 | linkuj
Najlepsze jest za tą fabryczką: biegnie sobie szutrówka - z jednej strony jest idealnie płasko, a z drugiego pobocza wyrastają Karkonosze xD fenomenalne! :>
- 21:20 środa, 1 maja 2019 | linkuj
Ogólnie, ale przyznam Ci, że zdjęcie dobrze to oddaje ;)
- 21:11 środa, 1 maja 2019 | linkuj
Ale klikasz o moich zdjęciach, czy ogólnie o tym "przejściu"? ;) ;p
- 21:05 środa, 1 maja 2019 | linkuj
Powiem Ci, że to przejście płaszczyzny Kotliny w góry robi wrażenie i to chyba nawet większe jak ten Twój mlecz :P ;)