Kalevala :) (Borowice i dzikie okolice) /Kross/

Poniedziałek, 22 kwietnia 2019
Kategoria Nielicho, Odkrywczo
W swej przekorze obmyśliłem, że maskotką tej Wielkanocy będą... renifery w lapońskiej osadzie w Borowicach :)
/info dla geo-sceptyków: Laponia to kraina w północnej europie, gdzie żyją renifery i św. Mikołaj. ;p /
Kalevala - lapońska osada w sercu Karkonoszy (Borowice)
Kalevala - lapońska osada w sercu Karkonoszy (Borowice) © Morsowy

Ciekawe, ile jest ulic Lapońskich w całej Polsce - możliwe, że właśnie zaliczyłem wszystkie możliwe. ;))

Osada była, ale bez reniferów. :(( Widziałem je zawsze, gdy zjeżdżałem tamtędy w dół (~40km/h) a teraz jak specjalnie dla nich przyjechałem - ech, ale by była powitałka! ;))

Pozwiedzałem malownicze Borowice (mała wioska na śródgórskim płaskowyżu, fajne i dość nietypowe położenie) a powrót do Podgórzyna uskuteczniłem leśną szutrówką, przez przysiółek Broniów:

To było coś - leśny, górski przysiółek leśnego, górskiego przysiółka. ;]

Ale to jeszcze nic. :)
Dalej, w głębi lasu, pośrodku niczego, jest przysiółek Polanka: dwie chałupy (z dala od siebie) w totalnej dziczy.. Teoretycznie jest to Podgórzyn -ten sam, którego dolna część to płaskie łąki na dnie Kotliny Jeleniogórskiej. ;]

To była chyba najbardziej niedostępnie położona (zwłaszcza zimą!!!) a zamieszkana chałupa  jaką widziałem w życiu, poziom Bieszczady+ :)))

Na dojeździe też było ciekawie, niespodziewanie, bo Stawy Podgórzyńskie sforsowałem nie asfaltem, a na dziko, przez krzaki, strumyki i ogólnie po terenach prywatnych xD

Za to sporo ciekawostek tam odkryłem:

Kuter rybacki 2 km od gór :))

Trochę coś jak Morskie Oko:

Najlepsze było, jak budowałem sobie przeprawę przez strumyk, aż tu znikąd pojawił się jakiś facet i pokazał mi, że mostek jest 20 m obok xDD