Się kąpie w wodospadzie i co z tego wynika :) /Hrgn/

Czwartek, 28 lutego 2019
Kategoria Morsowo i przeręblowo, Nielicho, Odkrywczo
Ten dzień wygospodarowałem sobie w całości na góry i go nie zmarnowałem. :)
Witam ozięble! ;))
Witam ozięble! ;)) © Morsowy

Wodospad Podgórnej
Wodospad Podgórnej © Morsowy

Temperatura dziś w Przesiece dochodziła do 10*, ale na szczęście przy samym wodospadzie był mikroklimat: słońce nie dociera, a od wody bije lodowata bryza, więc na oko temp. wynosiła tu 3-5*, a temp. wody ciut powyżej 0*.
Powyżej tego wodospadu są wyłącznie góry, więc była to prawdopodobnie najczystsza woda w jakiej się kiedykolwiek kąpałem. :)

No i efekty: ponad 100 km w poziomie, około 1000 m w pionie, kilkadziesiąt zdjęć, bezlik wrażeń i endorfin.
Czy są pytania? ;p
Jednego się spodziewam, więc uprzedzając: dotąd nie morsowałem w górach, bo od 2 miesięcy leczyłem stopę (otarcie z zakażeniem).

Po zażyciu kąpieli zaatakowałem Przełęcz Karkonoską (do 700 m n.p.m., dalej niet, bo lód i głęboki śnieg), później powrót do centrum Jeleniej, w domu tylko zmiana skarpetek, obalenie kefiru i wyjazd do Szklarskiej Poręby (przez Piechowice), praktycznie do końca (dzielnica Huta, powyżej Górnej), później powrót DK3 do centrum Jeleniej (Cieplice, przez Wojcieszyce), no i "do kompletu" wyjazd do Karpacza (przez Podgórzyn i Sosnówkę, a powrót przez Miłków i Łomnicę).
Machnąłbym sobie jeszcze drugą stówkę, ale była już noc a bez widoczków nie mam inspiracji. ;p

Kolejny atak na Przeł. Karkonoską skończył się podobnie, jak wszystkie pozostałe zimowe ataki. ;]
Aczkolwiek spotkałem ciekawego zawodnika, taki coś pomiędzy naszym J57 a Y55. :) Ale bardziej J57, bo pochodził z Wlkp. i - tak samo jak ja - rzucił wszystko i przeprowadził się do Jeleniej góry specjalnie dla gór. :>
Otóż ten zawodnik w 2007 r. wjechał Karkonoską... 104 razy. :D
A pierwszy raz w tym roku już ma za sobą, po śniegu i lodzie (oczywiście na MTB, 27.II). :O Szczena mi opadła do samej Kotliny :) no ale w zanadrzu miałem swoją historię zdobycia Karkonoskiej na mono, przez co jemu szczenna opadła aż do Wielkopolski. ;p

Wybór fotek:
Suszenie skarpetek pod sklepem w Przesiece po kąpieli w wodospadzie :)
Suszenie skarpetek pod sklepem w Przesiece po kąpieli w wodospadzie :) © Morsowy

Przełaje niskopodłogowcem na pętli w górnej Przesiece
Przełaje niskopodłogowcem na pętli w górnej Przesiece © Morsowy
A za kierownicą była niewiasta typu K78. ;]

konik MORSki ;) pod OW CHybotek w Przesiece
konik MORSki ;) pod OW CHybotek w Przesiece © Morsowy
Wesoła ferajna, nieprawdaż? :)

Srogie wyciny na podjeździe na Przeł. Karkonoska - tutaj był ładny, równy asfalt... © Morsowy

Opitolili miejscami podjazd na Przeł. Karkonoską - latem będzie masakra
Opitolili miejscami podjazd na Przeł. Karkonoską - latem będzie masakra © Morsowy
Tamże poległem (~700m). ;p

Część II - Szklarska Poręba. Wbrew nazwie, powyżej dzielnicy Górna jest jeszcze kilka dzielnic. ;]
Oto Huta, na skraju miasteczka - dalej tylko dziki las a za lasem Jakuszyce i koniec kraju (i świata przy okazji).
Stylowe przedszkole na końcu świata (dalej jest już tylko las i Jakuszyce) - trwa rozbudowa © Morsowy

Stary, drewniany dom na skarju Szklarskiej - i to całkiem duży
Stary, drewniany dom na skarju Szklarskiej - i to całkiem duży © Morsowy

Drewniany retro-drogowskaz w Szklarskiej Porębie
Drewniany retro-drogowskaz w Szklarskiej Porębie © Morsowy

Takie waruny po 25 dniach odwilży :) - wyjazd w kierunku Jakuszyc
Takie waruny po 25 dniach odwilży :) - wyjazd w kierunku Jakuszyc © Morsowy
Tak to można żyć. :))

Część III - Karpacz "do kompletu":
Nawet w Karpaczu są ciche, sielskie zakątki
Nawet w Karpaczu są ciche, sielskie zakątki © Morsowy

Końcówka powrotu już w nocy, ale miałem przy sobie lampki - cały dzień musiałem je wozić po górach dla 15 minut jazdy po ciemku. :/ ;p

y55: przygotowują się na "500+ na każde dziecko" ;))

K78: ja cały czas jadę na powiększeniu 125% :D no ale przy lapku 10" to nie dziwota. ;p
- 16:21 poniedziałek, 4 marca 2019 | linkuj
W Szklarskiej Porębie licza na spory przyrost naturalny, stąd rozbudowa przedszkola.
- 20:43 sobota, 2 marca 2019 | linkuj
Byłam na prochach i dało rade, potem prochy przestały działać i pogrążyłam się w ciemności i otchłani. Byłam po drugiej stronie bo widziałam wielu zmarłych ...
i teraz dopiero stamtąd wróciłam :>
Mam rozszerzoną przeglądarkę na 100%, powyżej jest dla emerytów i rencistów.
No i tylko na twoim blogu jest takie marnotrawstwo prawej strony
- 17:10 sobota, 2 marca 2019 | linkuj
E, to nie jest z Tb aż tak źle, jak dajesz radę uklecić "print creamy" ;D
U mnie poświetla się wszystko elegancko :> proponuję rozszerzyć sobie stronę powyżej 100% ;p
- 13:37 sobota, 2 marca 2019 | linkuj
Czytać od nowa ...Morsie chora dziś jestem i nie dam rady ....
U mnie
[img]https://images.photo.bikestats.eu/images/photo/2019/03/02/747023_1280.jpg[/img]to wygląda tak
- 11:40 sobota, 2 marca 2019 | linkuj
Czytać od nowa, bo dokończyłem opis i naciepałem zdjęć - teraz powinny być prawidłowe proporcje. ;>
- 22:52 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
sam jesteś dziwny :P
- 19:58 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Jedyny blog, jaki u mnie poświetla się taki zwężony i ściśnięty, to Katański :O dziwy jakieś...
- 15:59 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
u mnie chyba też tak tyci wąskie, i pewnie dlatego Mors przypomina Petru :D
Hasło do starego konta - "Petru i buziaczek" D :D

ale serio, to Mors używa chyba tego samego profilu bloga co Yurek, i u Yurka prawa ramka jest dużo szersza, niż tu ....
- 15:17 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Oddychaj głęboko. ;p
- 14:16 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Muszę zebrać myśli.
monikaaa
- 10:24 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
K78: jeszcze co do Petru - ja tutaj świruję pawiana, a Swetru to tak naprawdę ;D:D

Malarz: jakim cudem kojarzysz moje stare konto, jak go nie używałem parę lat? :>
Ja sam go nie kojarzyłem, a dokładniej to hasła do niego, mail z przypominajką nie dochodził, więc musiałem uklecić nowe. :/
U mnie format jest normalny, dziwne.

Lapec: mnie przeszła setka. ;) Widok słaby, bo bez śniegu i lodu, choć kawałek wyżej wszystko to było. :/ Za to rześkość górskiej rzeki była wielce OK. ;) ;p
- 08:41 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Jak by to powiedział były prezydent - aż mnie ćwiartki przeszły ;p
- 06:30 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Stówka w poziomie, kilometr w pionie - brawo! :)
PS. Dlaczego zdjęcia są w nietypowych proporcjach (przynajmniej u mnie wyświetlają się za wąskie i za wysokie), a poza tym, dlaczego nie są ze starego konta na photo-BS?
malarz
- 05:15 piątek, 1 marca 2019 | linkuj
Y55: oj tam, oj tam. ;)

Katarzyna (Lubnauer)78: sama płacz ;p wgl nawet nie brałem tel ze sobą. ;p Zalany aparat jeszcze bym przeżył. ;)
Ty tę stówę licz razy 2, bo tylu podjazdów nie zrobisz w miesiąc. ;)
A niektóre podjazdy, jak się trafiły z czołowym wiatrem 26 km/h to naprawdę dały popalić. ;p
- 21:43 czwartek, 28 lutego 2019 | linkuj
WOW!
- 21:26 czwartek, 28 lutego 2019 | linkuj
i drugi kom - gratuluję tej stówki - bo u Ciebie to rzadkość :D :P
- 19:46 czwartek, 28 lutego 2019 | linkuj
A później płacz, że tel zalany :P