8 i 13.I.2017 /Hrgn/
Piątek, 13 stycznia 2017
Kategoria Standardowo, Nielicho
kilosy: | 17.91 | gruntow(n)e: | 0.10 |
czasokres: | śr. km/h: |
No wybaczcie, ale przy +5 to ja jeździć nie będę ;p ;) (tym bardziej, że Huraganowi ubywa powietrza niczym Platformie poparcia ;) ).
Mam problem z renowacją ZZRa, utknąłem na etapie renowacji tego czegoś, co przechodzi przez siodło:
Sfatygowane elementy zabytkowego siodła o nieznanej mi nazwie. W sklepach metalowych też tego nie znają © mors
i po drugiej stronie się rozgina, dzięki czemu stelaż się trzyma siodła właściwego. ;] Obskoczyłem wszystkie sklepy metalowe w okolicy i nikt nie wiedział, o co mi chodzi. ;p Poszukałbym w necie, ale nawet nie wiem, jak to nazwać... :>
PS. renowacja wszystkich 8 tych elementów zajęła mi kilka godzin. ;]
Tymczasem w Huraganie podniesłem nieco kierownicę, już nie musicie czytać moich wpisów na czczo. ;)) Dodatkowo, skróciłem ją troszku, bo zawadzałem kolanami przy jeździe na stojaka, no i dla zbicia masy: -13,5 g! ;]
Piłowałem w półmroku, a po wyjściu do światła byłem w lekkim szoku... ;]
Przycięta kierownica w Huraganie. Chyba wyszło ciut krzywo ;)) © mors
Miało być lepiej, a wyszło jak zwykle. ;))
Mam problem z renowacją ZZRa, utknąłem na etapie renowacji tego czegoś, co przechodzi przez siodło:
Sfatygowane elementy zabytkowego siodła o nieznanej mi nazwie. W sklepach metalowych też tego nie znają © mors
i po drugiej stronie się rozgina, dzięki czemu stelaż się trzyma siodła właściwego. ;] Obskoczyłem wszystkie sklepy metalowe w okolicy i nikt nie wiedział, o co mi chodzi. ;p Poszukałbym w necie, ale nawet nie wiem, jak to nazwać... :>
PS. renowacja wszystkich 8 tych elementów zajęła mi kilka godzin. ;]
Tymczasem w Huraganie podniesłem nieco kierownicę, już nie musicie czytać moich wpisów na czczo. ;)) Dodatkowo, skróciłem ją troszku, bo zawadzałem kolanami przy jeździe na stojaka, no i dla zbicia masy: -13,5 g! ;]
Piłowałem w półmroku, a po wyjściu do światła byłem w lekkim szoku... ;]
Przycięta kierownica w Huraganie. Chyba wyszło ciut krzywo ;)) © mors
Miało być lepiej, a wyszło jak zwykle. ;))
Komentarze
Bo tak się wtedy siodła robiło ;)
Z niecierpliwością czekam na postępy prac :) Goofy601 - 22:29 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
Z niecierpliwością czekam na postępy prac :) Goofy601 - 22:29 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
Hipsterstwo czy też nie, grunt że Brooks nituje w ten sposób siodła chyba od najwcześniejszych modeli. Troszkę muzealnego smaczku więc jest :)
Co do oryginalnych nitów to nie jestem pewien czy łepki nie były czasem pokryte jakąś powłoką ozdobno - ochronną. Chrom, nikiel... :) Goofy601 - 21:47 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
Co do oryginalnych nitów to nie jestem pewien czy łepki nie były czasem pokryte jakąś powłoką ozdobno - ochronną. Chrom, nikiel... :) Goofy601 - 21:47 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
Zima u morsa, jak u każdego, mija na naprawach i innowacjach. A tymczasem kaemy same się nie zrobią:))
eranis - 21:15 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
To będziesz miał trochę zabawy by odnaleźć ćwieki z epoki ;) Nie wiem czy takich ćwieków nie widziałem u tapicera...
amiga - 08:48 wtorek, 17 stycznia 2017 | linkuj
Morsie, temat ćwieków przerabiałem i powiem tyle - zwykłe aluminiowe nity wyglądają... szkaradnie :P
Przykładowo Brooks używa rozklepywanych nitów mosiężnych - efekt o niebo lepszy :)
http://nplus1bikes.blogspot.com/2010/09/brooks-professional-saddle-frame.html
http://www.brooksengland.com/en_eu/spare-parts/saddle-parts/solid-copper-rivet-small-head-12-5-mm-dia-byb-248.html Goofy601 - 18:37 poniedziałek, 16 stycznia 2017 | linkuj
Przykładowo Brooks używa rozklepywanych nitów mosiężnych - efekt o niebo lepszy :)
http://nplus1bikes.blogspot.com/2010/09/brooks-professional-saddle-frame.html
http://www.brooksengland.com/en_eu/spare-parts/saddle-parts/solid-copper-rivet-small-head-12-5-mm-dia-byb-248.html Goofy601 - 18:37 poniedziałek, 16 stycznia 2017 | linkuj
Ale zabrakło kluczowej fotki jak wygląda kierownica na rowerze po przebudowie. Tłum domaga się Chleba i Igrzysk:))
wilk - 13:34 poniedziałek, 16 stycznia 2017 | linkuj
Patrzałem na budowę siodła, wydaje mi się, że te ćwieki... zastąpisz zwykłymi nitami. Dostaniesz je w każdej pasmanterii, zakładzie kaletniczym, pewnie i u szewca...
amiga - 11:29 poniedziałek, 16 stycznia 2017 | linkuj
Jaka jest średnica tych ćwieków rymarskich, alias pukli?
yurek55 - 19:57 niedziela, 15 stycznia 2017 | linkuj
Morsie na Ochotę trzeba będzie podjechać po te wyginane pinezki :).
Albo wysłać Yurka do sklepu i błagać by Ci kupił i wysłał inpost''em na twoją wioskę :D Katana1978 - 22:10 sobota, 14 stycznia 2017 | linkuj
Albo wysłać Yurka do sklepu i błagać by Ci kupił i wysłał inpost''em na twoją wioskę :D Katana1978 - 22:10 sobota, 14 stycznia 2017 | linkuj
Teraz będziesz mógł inaczej rozkładać ciężar podczas jazdy, bo po jednej stronie będzie większy potencjał do wyciągania kolan. Może zostaniesz żużlowcem? W Twoim województwie to modne :)
Trollking - 17:04 sobota, 14 stycznia 2017 | linkuj
Staruszek rymarz na Ochocie na pewno ma takie ćwieki. Jak się wchodzi do jego [s[kanciapy[/s] warsztatu, to jakby czas się zatrzymał.
yurek55 - 14:40 sobota, 14 stycznia 2017 | linkuj
Przez sidło przechodzi pukiel rymarski, czasami zwany ćwiekiem rymarskim lub nitem rozchylnym.
malarz - 05:59 sobota, 14 stycznia 2017 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!