12-13.IX.2016 /Hrgn/
Wtorek, 13 września 2016
Kategoria Nielicho, Standardowo
kilosy: | 30.60 | gruntow(n)e: | 0.80 |
czasokres: | śr. km/h: |
Taki archaiczny znak znalazłem:
Archaiczny znak z mokolotywką © mors
Pomimo przekopania całego, skądinąd niezwykle ciekawego, serwisu znaki-drogowe.pl (nie daję linka, bo uporczywie rozwalał całą stronę, grrr) nie udało mi się ustalić, w jakich latach obowiązywał taki wzór. Może to tylko samoróbka malowana "z głowy" a może relikt poradziecki (droga wiedzie do jednostki wojskowej)? In 'oelka' we trust. ;)
Ustaliłem za to, że znak "droga dla rowerów" istnieje już od 1946, a "zakaz jazdy rowerem" dopiero od 1956, zaskakujące.
I że symbol roweru nic się przez tyle lat nie zmienił (za to symbol samochodu i mokolotywki - i owszem, i to nie raz).
Co do ruchu drogowego - ciekawostka: w sierpniu br. mieliśmy "ładny jubileusz": 10.000.000. (DZIESIĘCIOMILIONOWY) używany blachosmród sprowadzony do Polski od czasu wejścia do UE O_O ponoć mamy w tej kategorii pierwsze miejsce na świecie - szokujące, jak na średni rozmiar i ludność kraju w skali świata...
Lato wciąż nie odpuszcza. :/ Dziś, nad wiecznie zimną Kwisą widziałem sporo plażowiczów, a nawet kobiety. ;)
Archaiczny znak z mokolotywką © mors
Pomimo przekopania całego, skądinąd niezwykle ciekawego, serwisu znaki-drogowe.pl (nie daję linka, bo uporczywie rozwalał całą stronę, grrr) nie udało mi się ustalić, w jakich latach obowiązywał taki wzór. Może to tylko samoróbka malowana "z głowy" a może relikt poradziecki (droga wiedzie do jednostki wojskowej)? In 'oelka' we trust. ;)
Ustaliłem za to, że znak "droga dla rowerów" istnieje już od 1946, a "zakaz jazdy rowerem" dopiero od 1956, zaskakujące.
I że symbol roweru nic się przez tyle lat nie zmienił (za to symbol samochodu i mokolotywki - i owszem, i to nie raz).
Co do ruchu drogowego - ciekawostka: w sierpniu br. mieliśmy "ładny jubileusz": 10.000.000. (DZIESIĘCIOMILIONOWY) używany blachosmród sprowadzony do Polski od czasu wejścia do UE O_O ponoć mamy w tej kategorii pierwsze miejsce na świecie - szokujące, jak na średni rozmiar i ludność kraju w skali świata...
Lato wciąż nie odpuszcza. :/ Dziś, nad wiecznie zimną Kwisą widziałem sporo plażowiczów, a nawet kobiety. ;)
Komentarze
Nie , naczepy samochodowe na które najwyraźniej gdzieś czekały ciągniki !
Jurek57 - 06:17 niedziela, 18 września 2016 | linkuj
Dzisiaj widziałem pociąg ciągnący eszelon z naczepami samochodowymi , około 30 szt.
Kierunek zachód.Nie widziałem rejestracji.Ale czyżby coś drgnęło niepostrzeżenie ? Jurek57 - 19:54 piątek, 16 września 2016 | linkuj
Kierunek zachód.Nie widziałem rejestracji.Ale czyżby coś drgnęło niepostrzeżenie ? Jurek57 - 19:54 piątek, 16 września 2016 | linkuj
Problem leży w tym, że drogi są dotowane bardzo wysokimi kwotami. A tym czasem kolej na utrzymanie swojej infrastruktury ma sobie zarobić.
Jeśli infrastruktura kolejowa otrzyma takie dotacje jak drogownictwo, to transport ciężarówek koleją będzie bardzo opłacalnym zajęciem.
Na razie taniej jest wagon przewieźć samochodem niż wysłać w składzie pociągu. oelka - 23:35 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Jeśli infrastruktura kolejowa otrzyma takie dotacje jak drogownictwo, to transport ciężarówek koleją będzie bardzo opłacalnym zajęciem.
Na razie taniej jest wagon przewieźć samochodem niż wysłać w składzie pociągu. oelka - 23:35 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Nie mam nic przeciwko temu.
Ale od czegoś trzeba zacząć.Myślę że w przypadku ciężarówek jest to prostsze. Opłaca się to jak myślę wszystkim. I efekty są łatwe do przewidzenia.
- Auta że wschodu są policzealne.
- Właściciele tirów mają oszczędności.
paliwo , części zamienne ,żywotność samochodów wzrasta bo 1200- 1400 km tir jedzie na wagonie.
- kierowcy są mniej przeciążenia
- drogi mniej są rozjeżdzone i niszczone
- wzrasta bezpieczeństwo
- czystsze powietrze i mniejszy hałas
- kolej zarabia
- elektrowozy są na prąd
- itp.
Nie rozumiem dlaczego "ekolodzy" się tym nie zajmują tylko wolą włazić na drzewa.
Sprawa jest przecież znana od lat.
Są nawet kraje które to stosują.Chociaż w okrojonej skali. Jurek57 - 19:19 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Ale od czegoś trzeba zacząć.Myślę że w przypadku ciężarówek jest to prostsze. Opłaca się to jak myślę wszystkim. I efekty są łatwe do przewidzenia.
- Auta że wschodu są policzealne.
- Właściciele tirów mają oszczędności.
paliwo , części zamienne ,żywotność samochodów wzrasta bo 1200- 1400 km tir jedzie na wagonie.
- kierowcy są mniej przeciążenia
- drogi mniej są rozjeżdzone i niszczone
- wzrasta bezpieczeństwo
- czystsze powietrze i mniejszy hałas
- kolej zarabia
- elektrowozy są na prąd
- itp.
Nie rozumiem dlaczego "ekolodzy" się tym nie zajmują tylko wolą włazić na drzewa.
Sprawa jest przecież znana od lat.
Są nawet kraje które to stosują.Chociaż w okrojonej skali. Jurek57 - 19:19 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Jurek - a czemu nie zrobić i jednego, i drugiego? To się nie gryzie :)
Mors - co do BlaBla to znalazłem tylko dane ogólne na ich stronie: https://www.blablacar.pl/o-nas Co do samej Polski - nie mam pojęcia, ale że za mało to jestem prawie pewny :) Trollking - 18:16 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Mors - co do BlaBla to znalazłem tylko dane ogólne na ich stronie: https://www.blablacar.pl/o-nas Co do samej Polski - nie mam pojęcia, ale że za mało to jestem prawie pewny :) Trollking - 18:16 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Szukając czegoś innego przy okazji sprawdziłem w atlasie sieci kolejowej, że przez Trzebów przechodziła linia kolejowa nr. 283: Jelenia Góra - Zebrzydowa - Żagań. Ruch pociągów pasażerskich miał być utrzymywany do 1992 roku. Odcinek Żagań - Ławszowa jest rozebrany, natomiast na odcinku Jelenia Góra - Zebrzydowa pociągi się pojawiają.
Tak więc znak powinien być dziełem panów z PKP - z czasów gdy były to jedno państwowe przedsiębiorstwo, bo oni dbali o oznakowanie przejazdów. oelka - 09:55 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Tak więc znak powinien być dziełem panów z PKP - z czasów gdy były to jedno państwowe przedsiębiorstwo, bo oni dbali o oznakowanie przejazdów. oelka - 09:55 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Samochody osobowe ? Jest ich pewnie stanowczo za dużo ! Ale jesteśmy krajem na dorobku i wszyscy (inne kraje) to przerabiały.Takie odreagowanie !?
Pamiętam na początku lat 90 kiedy PKP zaczęło odczuwać mniejsze wpływy z przewozów.(Pewnie były też inne przyczyny). Padło hasło TIR-y na tory.Idea była taka że wszystkie (na początek) TIR-y jadące ze wschodu na zachód europy miały się ładować na kolejowe eszelony.Infrastruktura była , byli chętni. Tym bardziej że stan głównych dróg był wtedy opłakany.
Pomysł upadł bo do dzisiaj kolejami wożone są tylko kontenery a klasyczne TIR-y przestały je wozić a ich naczepy to albo plandeki,izotermy itp.
Nie wiem ile aut ze wschodu przemierza nasz kraj dziennie w tę i z powrotem ale jest tego zatrzęsienie !
Dodam również że Polska w chwili obecnej ma największą flotę (nowych) ciężarówek w europie.Wszystkich polskich ciężarówek jest podobno 1,5 min.
Gdyby udało się tę ideą wdrożyć oszczędności paliwa , dróg ,powietrza, itd. byłyby odczuwalne chyba więcej niż wprowadzenie transportu zbiorowego w miastach ! Jurek57 - 09:53 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Pamiętam na początku lat 90 kiedy PKP zaczęło odczuwać mniejsze wpływy z przewozów.(Pewnie były też inne przyczyny). Padło hasło TIR-y na tory.Idea była taka że wszystkie (na początek) TIR-y jadące ze wschodu na zachód europy miały się ładować na kolejowe eszelony.Infrastruktura była , byli chętni. Tym bardziej że stan głównych dróg był wtedy opłakany.
Pomysł upadł bo do dzisiaj kolejami wożone są tylko kontenery a klasyczne TIR-y przestały je wozić a ich naczepy to albo plandeki,izotermy itp.
Nie wiem ile aut ze wschodu przemierza nasz kraj dziennie w tę i z powrotem ale jest tego zatrzęsienie !
Dodam również że Polska w chwili obecnej ma największą flotę (nowych) ciężarówek w europie.Wszystkich polskich ciężarówek jest podobno 1,5 min.
Gdyby udało się tę ideą wdrożyć oszczędności paliwa , dróg ,powietrza, itd. byłyby odczuwalne chyba więcej niż wprowadzenie transportu zbiorowego w miastach ! Jurek57 - 09:53 czwartek, 15 września 2016 | linkuj
Na Mazowszu znaków na betonowych słupach nie uświadczy się nawet w tak zapuszczonych rejonach jak tereny pomiędzy Pilica i Radomiem, gdzie sporo dróg zatrzymało się w rozwoju na latach 70 XX wieku.
Na wschód od Warszawy w tej niby gorszej Polsce "B" też nie trafiłem na nie, aż do szerzej pojętych okolic Hajnówki. oelka - 22:03 środa, 14 września 2016 | linkuj
Na wschód od Warszawy w tej niby gorszej Polsce "B" też nie trafiłem na nie, aż do szerzej pojętych okolic Hajnówki. oelka - 22:03 środa, 14 września 2016 | linkuj
Żona śpi, więc po ciemku mylę klawisze, ot cała tajemnica litrówki :) ale dzięki za zrozumienie :)
BlaBla sobie chwalę - jechałem dwa razy, zawsze ze sprawdzonym kierowcą. Pomysł genialny, a i moralnie czułem się dobrze. Polecam! Trollking - 21:56 środa, 14 września 2016 | linkuj
BlaBla sobie chwalę - jechałem dwa razy, zawsze ze sprawdzonym kierowcą. Pomysł genialny, a i moralnie czułem się dobrze. Polecam! Trollking - 21:56 środa, 14 września 2016 | linkuj
Tego "s" przed kościołem nie komentuj :) doceń, że literówka w tematyce nie miała dwóch "s" :)
Trollking - 21:29 środa, 14 września 2016 | linkuj
Nie, nie, nie!!! Ludzkość wychodząca i wyjeżdżająca s kościołów to dla rowerzysty przeżycie ekstremalne każdej niedzieli :)
Dla mnie kompromisem jest samochód zawierający minimum dwie osoby na pokładzie. Jeśli nie - płatny wjazd do danej miejscowości aglomeracyjnej, mającej (jak Poznań) rozsądną politykę komunikacji miejskiej. Wyjątkiem dopuszczalnym byłyby osoby (prócz taxi, dostawczych, tirów) na blachach spoza miasta, mające na piśmie wpisane miejsce zatrudnienia. Ostro? A co :) Z kretyńską rzeczywistością można walczyć jedynie na tym samym poziomie :) Trollking - 21:27 środa, 14 września 2016 | linkuj
Dla mnie kompromisem jest samochód zawierający minimum dwie osoby na pokładzie. Jeśli nie - płatny wjazd do danej miejscowości aglomeracyjnej, mającej (jak Poznań) rozsądną politykę komunikacji miejskiej. Wyjątkiem dopuszczalnym byłyby osoby (prócz taxi, dostawczych, tirów) na blachach spoza miasta, mające na piśmie wpisane miejsce zatrudnienia. Ostro? A co :) Z kretyńską rzeczywistością można walczyć jedynie na tym samym poziomie :) Trollking - 21:27 środa, 14 września 2016 | linkuj
Znak genialny, rasowo parowozowy!
Drogi dla rowerów z 1946 pewnie były lepsze wtedy niż teraz, a zakazów jazdy rowerem w 1956 było już na pewno mniej niż teraz :)
Jurek - mi się bardzo podoba idea wykorzystania zasobów energii elektrycznej kosztem śmierdzących spalin. Szejkowie jak zbiednieją to będzie jedynie plusem dodatnim :) a sprowadzanie szmelcu z zachodu to choroba niedorozwiniętych do końca krajów, takich jak Polska - niereformowalna idea, że cztery koła musi mieć każdy. Byle jakie, ale każdy. Trollking - 20:16 środa, 14 września 2016 | linkuj
Drogi dla rowerów z 1946 pewnie były lepsze wtedy niż teraz, a zakazów jazdy rowerem w 1956 było już na pewno mniej niż teraz :)
Jurek - mi się bardzo podoba idea wykorzystania zasobów energii elektrycznej kosztem śmierdzących spalin. Szejkowie jak zbiednieją to będzie jedynie plusem dodatnim :) a sprowadzanie szmelcu z zachodu to choroba niedorozwiniętych do końca krajów, takich jak Polska - niereformowalna idea, że cztery koła musi mieć każdy. Byle jakie, ale każdy. Trollking - 20:16 środa, 14 września 2016 | linkuj
Znak pachnie twórczością własną zarządcy bocznicy, którą powinien osłaniać. Natomiast jego największą zaletą, jest montaż na betonowym słupie. Ostatni raz znaki drogowe na betonowych żerdziach widziałem w 2009 roku w okolicy Puszczy Białowieskiej.
W zasadzie znak powinien mieć jeszcze brata bliźniaka z drugiej strony przejazdu. oelka - 12:52 środa, 14 września 2016 | linkuj
W zasadzie znak powinien mieć jeszcze brata bliźniaka z drugiej strony przejazdu. oelka - 12:52 środa, 14 września 2016 | linkuj
Co do używanych samochodów.
"Nie rozdzierałbym szat" nie stać nas na nowe , trudno ! Dlaczego nikt nas nie chwali za oszczędność.Przecież wyprodukowanie nowego samochodu to zużyta dodatkowa energia,materiały itp.Nie jest tak że stare, zezłomowane auto szt.1 równa się jedno , zamienne nowe.Nowe auta wcale nie są tak oszczędne. Żywotność ich też jest dyskusyjna.
Nie wiem czy wiecie ale kraje tzw. rozwinięte (zachodnie) zużywają średnio czterokrotnie więcej energii elektrycznej niż my. Istniej unijna dyrektywa że w ciągu najbliższych lat musimy do tego poziomu doszlusować.Rozumiem że pewne standardy ...ale to jest nic innego jak lobbing biurokracji względem możnych tego świata !
Zasoby , wszelkie przecież się kurczą ale to wydaje się nikogo nie obchodzi.
Pamiętam kryzys energetyczny (paliwowy) w stanach w latach 70-80. Amerykanie ze strachu importowali nawet jugosłowiańskie JUGO. Od tego czasu zasoby ropy zmniejszyły się o około 20%. i co i nic
Oszczędności to puste słowo ! Najlepiej go szukać w słowniku po O ! :-( Jurek57 - 10:18 środa, 14 września 2016 | linkuj
"Nie rozdzierałbym szat" nie stać nas na nowe , trudno ! Dlaczego nikt nas nie chwali za oszczędność.Przecież wyprodukowanie nowego samochodu to zużyta dodatkowa energia,materiały itp.Nie jest tak że stare, zezłomowane auto szt.1 równa się jedno , zamienne nowe.Nowe auta wcale nie są tak oszczędne. Żywotność ich też jest dyskusyjna.
Nie wiem czy wiecie ale kraje tzw. rozwinięte (zachodnie) zużywają średnio czterokrotnie więcej energii elektrycznej niż my. Istniej unijna dyrektywa że w ciągu najbliższych lat musimy do tego poziomu doszlusować.Rozumiem że pewne standardy ...ale to jest nic innego jak lobbing biurokracji względem możnych tego świata !
Zasoby , wszelkie przecież się kurczą ale to wydaje się nikogo nie obchodzi.
Pamiętam kryzys energetyczny (paliwowy) w stanach w latach 70-80. Amerykanie ze strachu importowali nawet jugosłowiańskie JUGO. Od tego czasu zasoby ropy zmniejszyły się o około 20%. i co i nic
Oszczędności to puste słowo ! Najlepiej go szukać w słowniku po O ! :-( Jurek57 - 10:18 środa, 14 września 2016 | linkuj
Fajny znak, bajkowy nieco. Morsie, teraz jeszcze najpiękniejsza pora roku przed nami i chwilę później będziesz w lodowatym raju ;)
Evita - 06:46 środa, 14 września 2016 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!