Jednokołowym czołgiem po poligonach (36")

Wtorek, 23 sierpnia 2016
Kategoria 36" Kolisko, Mono, Nielicho
Ten mały krok dla ludzkości, to wielki krok dla Morsa ;)) mianowicie testowałem drogi czołgowe i okołopoligonowe ażeby zbadać zachowanie Wielkiego Koła na wymagających nawierzchniach (bruk, zniszczony bruk, bardzo zniszczony bruk, bruk z dużymi ubytkami, piachy, błota, kałuże) ale nie z samej ciekawości, a jako rozpoznanie przed czymś dużo większym.
Poszło nieźle, tylko sterczące krawędzie przy dużych ubytkach bruku trochę dokuczały, pozostałe nawierzchnie niemal niezauważenie, aczkolwiek ujechałem się, ale to bardziej przez gorąc i duchotę, a tylko po południu miałem czas. :/
Dróg czołgowych było ok. 6 km (3km x 2). Reszta asfaltem, choć w większości w równie bydlęcych warunkach. ;)
Uwaga, czołg! ;)
Uwaga, czołg! ;) © mors
Mroczna rampa - opodal byłego obozu jenieckiego
Mroczna rampa - opodal byłego obozu jenieckiego © mors
Podaj mi rękę! ;))
Podaj mi rękę! ;)) © mors

Popełniłem ponadto dwa filmiki, ale wyszły za mało kontrowersyjnie, hehe. ;)))

No zapomniałem o poligonie. ;] Gwoli ścisłości, zaczyna się on parę metrów dalej, na widocznym na zdjęciu skrzyżowaniu, ale "bardziej poligonowych" torów o ile mi wiadomo to nie ma.
- 20:50 sobota, 27 sierpnia 2016 | linkuj
Jeśli jest to teren poligonu używanego na potrzeby wojsk pancernych to jest i odpowiedź po co rampa do rozładunku czołowego i bocznego platform. Stalag pewnie zajęła Armia Czerwona a potem z urzędu przejęło Ludowe Wojsko Polskie wraz z większą okolicą.
oelka
- 23:19 piątek, 26 sierpnia 2016 | linkuj
No właśnie nie wyglądało mi to zbyt staro, a kto i na co by to wszystko remontował (budował?) pośrodku niczego, opodal Stalagu?
- 18:54 środa, 24 sierpnia 2016 | linkuj
Rampa do rozładunku pojazdów z platform kolejowych, a już na pewno tory na betonowych podkładach są z pewnością powojenne. Ze Stalagiem wiąże je najwyżej lokalizacja.
oelka
- 16:46 środa, 24 sierpnia 2016 | linkuj
No po Twoich sugestiach to na pewno bym się zniechęcił. ;D ;))
- 09:53 środa, 24 sierpnia 2016 | linkuj
Polecam. Jak chcesz kilka tytułów na zachętę to pytaj, doradzę coś na start, żebyś się nie zniechęcił :)
- 22:52 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Muszę w końcu się zmodernizować z tymi aŁdiobUkami. Na dłuższe jazdy nie mam czasu, ale chociaż w ogrodzie będę się erudował. ;)
- 22:28 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Czytam gdzie mogę - w pracy, w drodze do pracy, na wolnym. A jak nie mogę to słucham audiobooków :)

Tylko ci cholerni ludzie przeszkadzają! :)
- 22:24 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Jak Ty masz czas na wszystko i jeszcze na książki, to ja nie wiem. Choć podejrzewam, że masz oszczędności przez te 2x wyższe średnie prędkości. ;)
- 22:15 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Nie przesadzaj :)

A co do prawdziwych historii, opisanych bez politycznych podtekstów to gorąco polecam Ci książkę Tadeusza Sobolewicza "Wytrzymałem więc jestem". Ciężko dostępna, ale warto się postarać (chyba aktualnie tylko na zamówienie). Relacja człowieka, który dzięki swojemu szczęściu i wytrwałości przeżył wiele nazistowskich obozów, ze wschodu na zachód. Dużo mówi o ludzkiej naturze.
- 21:45 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Stalag VIII C.
Kto wie, być może historia zatoczy(nomen omen) wielkie koło i kiedyś będą tam przywozić emigrantów.... albo emigranci będą przywozić "białych". ;)
- 21:27 wtorek, 23 sierpnia 2016 | linkuj
Zgrabne to zdjęcie "podaniowe". W sumie dwa :)

Teraz tylko zdradź gdzie ta rampa.