ora et labora 5-7, 9.IV.2016

Sobota, 9 kwietnia 2016
Pan z dźwigiem już się zbliża... ;)

/szrama od połowy wysokości do samej ziemi to ślad po piorunie/

Wyjaśnienie dla obrońców przyrody: ścięlimy bo musieli (spróchniały, a rósł zaledwie 6m od domu), ale i także wiele innych drzew posadzilimy, w przeciwieństwie do większości "internetowych" obrońców przyrody...
Wyjaśnienie dla ornitologów: żadnych gniazd tamże nie było;
Wyjaśnienie dla "życzliwych": wszystko na legalu. ;p
Wyjaśnienie dla mrówkojadów: wewnątrz spróchniałego pnia żyły miliony mrówek (nawet 5 czy 6 m nad ziemią :O ), teraz latają po podwórku - możecie se je pozbierać;
Wyjaśnienie dla dendrofilów: wiek ~120 lat, obwód na standardowej wysokości: 3,15m, spróchniały od wewnątrz, wysokość nieznana, ale bez większego znaczenia, bo 30 lat temu miał ścinany (spróchniały) czubek;
Wyjaśnienie dla drwali: sęk na sęku. Obalaliśmy piłą, ćwiartujemy siekierami - masakra...
Wyjaśnienie dla Flinstonów: myślę nad zrobieniem "samochodu Flinstonów".

Rowerowo okropny tydzień, w piątek zero roweru a w środę i czwartek miałem nieuniknione hamowania na mieście. ;p

Ale widzę, że drzewo nie zostało wycięte w niezwykle oryginalny sposób jaki widziałem w Stargardzie - podjechał dźwig, zaczepili liny, facet piłował drzewo, a dźwig w tym samym czasie podciągał je do góry. Mam gdzieś nawet fotę na BSie, ale nie chce mi się szukać :P
- 10:34 wtorek, 12 kwietnia 2016 | linkuj
Widzisz, nie można tak przeliczać, że są miliony nieużytków, bo wszystko zależy od miejsca. W mieście, a szczególnie w centrum, każde drzewo jest na wagę złota. Stare aleje to z kolei spuścizna historyczna - bardzo często ruch na nich jest niewielki, a i tak są wycinane bo rozbiło się paru łebków wracających dyskoteki.
- 19:00 poniedziałek, 11 kwietnia 2016 | linkuj
Do obsadzenia są miliony hektarów nieużytków w tym kraju, a tymczasem ludzie często kruszą kopie za PARĘ drzewek przy drogach czy domach, gdzie zagrażają one bezpieczeństwu, oraz własnemu zdrowiu (spaliny, dymy z kominów).

Benzyniak - nie dość, że mniej trwały, to jeszcze bardziej paliwożerny - to także wymiotło już dawno większość z obiegu.
"Bena" zyskuje przewagę tylko przy dużych mrozach.
- 23:05 niedziela, 10 kwietnia 2016 | linkuj
Drzewo bez liści na zdjęciu jest trudniejsze do rozpoznania, szczególnie gdy jeszcze po drodze były jakieś ingerencje w koronę.
Dębu szkoda, ale trzymanie chorych drzew nie jest dobrym rozwiązaniem. Mam nadzieję, że będzie miał godnego następcę w ramach nasadzenia za wycinkę :)

Star 29 archaiczny miał tylko silnik, pamiętający poprzedników. Reszta była zasadniczo identyczna jak w 28 - przynajmniej w pierwszej serii produkcyjnej. Jednak spotkanie sprawnego A-29 może być trudniejsze. Silniki benzynowe są delikatniejsze od wysokoprężnych.
oelka
- 22:25 niedziela, 10 kwietnia 2016 | linkuj
@oelka: co do Stara to się wykazałeś: dosłownie, przedpotopowy model 28 (lata produkcji 1968-1989) w relatywnie dobrym stanie. Brakowało mi w nim tylko czarnych tablic rej. ;]
Osobiście wolałbym model 29, bo benzynowy - bardziej archaiczny no i tak by mi podwórka nie zaczadził po kilku godzinach pracy...
Ale co do drzewa to mnie zaskoczyłeś - toż to przecie dąb, od topoli różni go praktycznie wszystko. ;]
Pomimo próchnicy drewno tak twarde, że siekierą to tylko korę można z niego ociosać...
@MLJ: zawsze mam jeszcze "bezhamulcowe" rowery jednokołowe. ;)
@eranis: dziękuję za zrozumienie. ;)
Wyjaśnienie dla eranis: starość - nie radość ;)))
- 18:44 niedziela, 10 kwietnia 2016 | linkuj
Nie skupiłeś się na podnośniku. A szkoda bo to całkiem ładnie utrzymany Star. Może nawet A-28. W każdym razie czysta klasyka.

Drzewo wygląda na topolę. Topoli specjalnie żałować nie trzeba. To są drzewa, które mają gigantyczne przyrosty do 2 metrów rocznie. Rosną niczym chwasty i są w miarę bezpieczne do pięćdziesiątego roku życia. Potem już zaczynają chorować i czekają na drwala.