thewheel

Głos spod lodu ;)tutaj klika:

mors z przerębla w: Nowa Morsownia ;p
kilosy od 2011:75007.00
w tym teren:2053.70
kapcie w Krossie od 1999: 1

Wykres rokroczny, sińce od 2011:

Wykres roczny blog rowerowy mors.bikestats.pl 2020: button stats bikestats.pl 2019: button stats bikestats.pl 2018: button stats bikestats.pl 2017: button stats bikestats.pl 2016: button stats bikestats.pl 2015 (chyba niedokończony) button stats bikestats.pl 2014 (chyba niedokończony): button stats bikestats.pl 2013 (chyba niedokończony): button stats bikestats.pl 2012 (chyba niedokończony): button stats bikestats.pl

Moje dziwolągi:

Jeszcze nieusunięci ;))

Kto szuka, ten znajdzie ;)

Zamrażarka pełna wpisów i komentów:

Linki, harpuny:

Statystyki serwisowe Krossa z 16 lat (czwarta wymiana napędu).

Czwartek, 19 marca 2015
kilosy:0.00gruntow(n)e:0.00
czasokres:śr. km/h:
Kategoria Nielicho
A dokładniej to 15 lat, 6 m-cy i 1 dzień. ;) 
No i 42.699 km.

ł=łańcuch, w=wielotryb

Pierwszy, oryginalny napęd latał:
5 l., 11 m. i 13 d. / 11.371 km (szczelał od ok. 11kkm),
Wymieniłem ł. + w.;

Drugi zestaw ł+w hulał:
4 l., 6 m. i 8 d. / 9.591 km (szczelał od ok. 8,5kkm);
Wymieniłem ł+w, a także:
przednią korbę z zębatkami +suport (zmiana łożysk na "maszyny")+plastikowe kółeczka tylnej przerzutki:
10 l., 5 m., 21 d. / 20.962 km

Trzeci zestaw ł+w - przebieg praktycznie jak ten drugi:
2l., 4m., i 0d. / 9.601 km
Wymieniłem ł+w, a także:
linkę i pancerz tylnej przerzutki (przedwcześnie, bo jeszcze hulały):
12 l., 9 m., 21 d. / 30.563 km 

Czwarty zestaw ł+w - straszne dziadostwo ("brązowy" wielotryb, po taniości...):
0 lat (!), 8m., 3d. / 2.923 km (!)
Przebieg sumaryczny: 33.486.
Wymieniłem ł+w, jednak na Shimanowski...

Ok. 14,5 lat / 38,5 kkm - poległa przednia przerzutka, ale nic z tym nie robiłem przez ponad rok / 5kkm czasu. Na samym blacie też można jeździć. :)

Piąty zestaw ł+w (tak jak II i III szczelał od 8,5 kkm):
1 rok, 10 m., 21 d. / 9.213 km
wymieniłem ł+w, a także:
- przednią korbę z zębatkami i plastikowe kółeczka tylnej przerzutki: 
5 l., 0 m., 10 d. / 21.737 km
(dobry wynik przedniej korby, zwłaszcza że 99,9% dystansu zrobione na blacie);
- linka i pancerz przedniej przerzutki (z zastrzeżeniem, że padły dobry rok wcześniej):
15 l., 6m., 1 d. / 42.699 km

Ostatni zestaw kosztował bolesne 206 PLN, czyli dużo więcej niż cały rowerek jest teraz wart...
Łącznych kosztów dokładnie niestety nie policzę, ale w przybliżeniu jest to 600 PLN, czyli tyle, ile cały rower w 1999 (jako nowy).

Pozostałe akcje serwisowe w przeciągu tych 15,5 lat to:
- centrowanie kół (bodajże 1x p, 1x t);
- wymiana przedniej piasty;
- stery (40,8kkm/15 lat) - telepały się, ale jeszcze działały ;) plus jedyna pęknięta szprycha, z tym, że  pękła nie sama - pękli ją w serwisie...
- wymiana gum: 1xdętka tył, 1xdętka przód, 1x opona przód i 2x opona tył (druga i trzecia to używki);
- kilka regulacji (hamulce i przerzutki);
- dziesiątki (jak nie setki...) smarowań i czyszczenia napędu;
- 1 (jedna) awaria uniemożliwiająca jazdę - odkręciła się kierownica (32kkm/13 lat) - wystarczyło mocniej dokręcić ;)
Cała reszta fabryczna, A.D. 1999, łącznie z kompletnymi hamulcami. :)

To się nazywa bikeSTATS ;p

PS. chyba wszystkie stare napędy wciąż posiadam, może przy następnej wymianie zrobię im zbiorcze zdjęcie. ;)

Komentarze
Ale do czego ??? ;P Zachodzę w głowę... ;)
starszapani
- 15:42 piątek, 3 kwietnia 2015 | linkuj
Zawsze klikałaś, że lubisz wytykanie Ci błędów, więc nigdy sobie tego nie szczędziłem. ;)

A po francusku" to była przenośnia. ;p ;)
mors
- 21:33 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
A no bo i jestem ;D
Męczy wytykanie błędów, które mam w zwyczaju popełniać, co zawsze przypłacam rumieńcem na mym licu (na szczęście w skrytości domowych pieleszy) ;D
Francuskiego nie znam i z tejże przyczyny - nie wolę :P
starszapani
- 20:33 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Sama jesteś starej daty ;)))
Polski męczy? :O Znów mnie szokujesz ;]
A może wolisz po francusku? ;))
mors
- 20:17 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Szczerze mówiąc to myślałam pierwej, że to nazwa jakiejś klasy starej daty osprzętu (bo wpis tyczy serwisowania) :D I pierwsze co zrobiłam to do gugla :D:D:D
Przejdę z wielką chęcią na angielski bo już mnie ten polski męczy zanadto. A potem możemy zahaczyć o łacinę bo też władam nią biegle ;)
starszapani
- 19:46 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Masakra ;] coraz bardziej mnie zadziwiasz ;)) może zacznijmy pisać po anglikańsku, najlepiej alfabetem Morse''a. ;)
mors
- 19:31 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Heh, aż z rozpędu musiałam wygooglować (zasugerowana sugestią morsową) co to ten cały biernik :PPPP I z wrażenia nad własnym (na szczęście chwilowym) dyletantyzmem oplułam monitor :D
starszapani
- 19:17 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
@barklu: z tego co czytam na BS to owszem, standard, choć rozrzut u niektórych bikestatecznych bywa olbrzymi: od 2,5kkm do 19kkm. (?!?)
PS. ważę 63 kg ;D

@michuss: nie podpowiadać! ;) i nie googlować. ;)
mors
- 18:43 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Łańcuch ok. 9 tysięcy - czyli standard. U mnie trochę mniej, bo pewnie jestem cięższy ;)
barklu
- 16:18 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Biernik. ;)
michuss
- 04:53 środa, 1 kwietnia 2015 | linkuj
Dzięki, chociaż nie wiem kogo/co ;)
mors
- 21:45 wtorek, 31 marca 2015 | linkuj
Podziwiam !! :)
Katana1978
- 14:29 wtorek, 31 marca 2015 | linkuj
Heh, dzięki za życzenia i pomysły... ale jak tak popatrzeć, że w 16 lat robię mniej niż np. ''Robert1973'' w 1 rok, to o czym tu mówić... (chociaż niewątpliwie Robert jeździ na "nieco" lepszych rowerach). ;)
W ogóle jest wiele rowerów na BS z przebiegami powyżej 50kkm, a kilka nawet powyżej 100kkm... O-O
mors
- 09:30 niedziela, 22 marca 2015 | linkuj
Życzę 100 lat.
No , może tylko następnych 16. :)
Jurek57
- 07:04 niedziela, 22 marca 2015 | linkuj
Jurek ma rację. Podlinkuj ten wpis do Przasnysza. :)
michuss
- 20:31 sobota, 21 marca 2015 | linkuj
Przekaż te dane fabryce Krossa, może dadzą nowego w ramach promocji?
yurek55
- 20:14 sobota, 21 marca 2015 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!