Żary i okolice w okolicach 0*C. ;) Dziwne napisy. Wymęczona 50tka..

Poniedziałek, 16 lutego 2015
Nie ma to jak wolne w zwykły dzień roboczy...
... no chyba, że zaśpi się na poranny pociąg do Jeleniej (->Karkonosze), spóźni na ten do Legnicy (->Kraina Wygasłych Wulkanów), napęd szczela na potęgę, a po perypetiach weekendowych (głównie nienormalnie długi marsz) okrutnie kuje coś w kolanie...
Pierwsze 20km to totalna męczarnia, mimo że z wiatrem (!) a później... ziściło się ciche, irracjonalne marzenie i zarówno kolano jak i napęd odżyły (jakim cudem?!). Ale i tak w terenie to tylko z górki jechałem. ;]
Takie tam motywy:
70 lat po wojnie.... skuwałbym! ;p
70 lat po wojnie.... skuwałbym! ;p © mors
Wciąż sporo tego w okolicy.. ten przypadek jest najjaskrawszy.

Polskie napisy w Żarach też się trafiają. ;)
Uczciwa reklama ;)
Uczciwa reklama ;) © mors
Nawet jak polski, to też niemiecki...

Ponadto spenetrowałem parafię Sieniawa Żarska (duża i urozmaicona). I tyle. ;p

PS. dzień wcześniej w południe na letniaka, a teraz na zimowo. O_O

W igloo. ;)
No widziałem ostatnio (ale nie miałem czasu doczytać i skomentować), przyhaczałeś nawet moją parafię. ;p Byłoby dużo konstruktywniej, jakbyś się zapowiedział, albo chociaż użył nr tel., którego Ci ongiś zapodałem. ;>
- 22:13 sobota, 7 marca 2015 | linkuj
Mors, gdzie dokładnie mieszkasz? Zjeździłem ostatnio południe Lubuskiego, Twoje rejony i zastanawiałem się czy czasem obok Ciebie nie przejeżdżam :)
rmk
- 19:56 sobota, 7 marca 2015 | linkuj
Skuwałbym/wysadzałbym. ;)
- 16:22 czwartek, 5 marca 2015 | linkuj
W Łodzi na jednej z kamienic (odnowionej) jest również odnowiony jeszcze carski napis.
- 19:55 wtorek, 3 marca 2015 | linkuj
A jeszcze mi się przypomniało jedno kuriozum: w Żarach sklepik ze zdrową żywnością, gdzie do picia były głównie... kolorowe napoje gazowane (!), a z tych "ambitniejszych", to napoje klasy "Kubuś"... O_O
- 19:22 poniedziałek, 23 lutego 2015 | linkuj
Skrzynka tepsy wygląda na rówieśniczkę napisów... ;]
A szyld jest błędny, bo zniemczony - skuwałbym! ;)

Do jakiejkolwiek modernizacji to ten przybytek nie ma szczęścia chyba od nowości...
- 19:19 poniedziałek, 23 lutego 2015 | linkuj
Nic nie trzeba skuwać.
Jak właściciel budynku odkryje termomodernizację, napisy znikną pod kilkunastoma centymetrami styropianu. Na koniec pomaluje dom w jakieś "wesołe" kolory i uda się po zwrot kasy z UE.
oelka
- 15:13 poniedziałek, 23 lutego 2015 | linkuj
rozumiem, że chodzi Ci o tą skrzynkę z logiem telekomunikacji "polskiej" :DDDD a szyld bezbłędny :))))
k4r3l
- 20:27 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
Ty lepiej nie mniemaj jeno tłumacz się z tego przyodziewku :P
starszapani
- 19:31 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
@rmk: zza Odry to jestem ja i pół lubuskiego. ;))
@Starsza: a co Ty tak ostatnio cięgiem do mnie z języczkiem :p wcześniej tego nie było - cóż mnie myśleć, cóż mnie mniemać... ;)
- 19:26 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
0 stopni i na zimowo? Skandal :P
starszapani
- 19:20 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
W tych okolicach jest mnóstwo takich kwiatków do skuwania i wysadzania. Ziomki zza Odry ciągle uważają, że My dalej jesteśmy u nich w gościnie...
rmk
- 18:53 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
@angelino: też słusznie! ;)
@MLJ: smykałkę nie, ja te sprawy wynajduję naumyślnie (zdecydowana większość znalezisk nie trafia na BS), a to przy moich prędkościach nie jest trudne. ;)
@R83: u mnie są napisy poniemieckie, poradzieckie, po-PRLowskie no i współczesne. ;]
Po-PRLowskie chyba najrzadsze... ale też się niebawem nimi zajmę, póki nie jest za późno...
- 18:24 niedziela, 22 lutego 2015 | linkuj
Kiedyś ktoś odnowi elewację, napisy znikną, a to zdjęcie będzie być może jedynym świadectwem tego, co tam było.

Paradoksalnie propagandowe hasła z PRLu, widniejące na fabrycznych halach, i innych przybytkach niejednokrotnie poznikały już dawno, same z siebie. Ostatnio widziałem takowy, na dworcu w Ostrowie Wlkp. Ale i w mojej wsi, na fabrycznych halach pewnie niejeden zatarty jeszcze bym znalazł. Pamiętam, że były. Chyb a nawet pamiętam gdzie były. ;)