Stan Iowa czyli gmina Iłowa ;)
Niedziela, 17 sierpnia 2014
Kategoria Nielicho, Odkrywczo
kilosy: | 45.00 | gruntow(n)e: | 1.50 |
czasokres: | śr. km/h: |
Tamże i nie tylko...
Motyw dnia:
Motyw dnia :D © mors
Opodalże "nowe" odkrycie...
Cóż za archaizm i trupizm! :D © mors
Bardzo stary dźwig © mors
Nigdy takowego nie widziałem i nawet nie wiem, co to jest... oelka, ratuj! ;)
Mnogo leśnych parkingów stanęło wzdłuż DW 297 © mors
Niedługo pierwsza rocznica remontu ;] © mors
Stare i nowe © mors
Nawiedziłem także pałac i park w Iłowej (czyt. w Ajole ;) ). Niedawno odremontowany park okazał się na tyle urokliwy (obiekty małej architektury i inne zgrabne motywy)... że aż go nie fociłem :D (za dużo motywów, za słaby "aparat"). Sfociłem tylko pałacyk (współcześnie: zespół szkół ponadgimnazjalnych):
Pałac w Iłowej © mors
Dąb do podjazdów ;) © mors
Dąb do podjazdów ;p © mors
Po co ja tyle tych zdjęć wrzucam, to nie wiem...
Motyw dnia:
Motyw dnia :D © mors
Opodalże "nowe" odkrycie...
Cóż za archaizm i trupizm! :D © mors
Bardzo stary dźwig © mors
Nigdy takowego nie widziałem i nawet nie wiem, co to jest... oelka, ratuj! ;)
Mnogo leśnych parkingów stanęło wzdłuż DW 297 © mors
Niedługo pierwsza rocznica remontu ;] © mors
Stare i nowe © mors
Nawiedziłem także pałac i park w Iłowej (czyt. w Ajole ;) ). Niedawno odremontowany park okazał się na tyle urokliwy (obiekty małej architektury i inne zgrabne motywy)... że aż go nie fociłem :D (za dużo motywów, za słaby "aparat"). Sfociłem tylko pałacyk (współcześnie: zespół szkół ponadgimnazjalnych):
Pałac w Iłowej © mors
Dąb do podjazdów ;) © mors
Dąb do podjazdów ;p © mors
Po co ja tyle tych zdjęć wrzucam, to nie wiem...
Komentarze
Bardzo stary dźwig ma podpowiedź umieszczoną na przeciwwadze: ADK63. A skoro tak, to już wiemy, że jest to produkt rodem z NRD.
Produkowany był w Zwikau jako kolejny model z rodziny Autodrehkran Panther (ADK Panther) - ADK I/5 (od 1953), ADK V/5 (od 1960), i ADK 6,3 (od 1965) potem jako ADK63 (od 1967). Jako podwozie wykorzystano kolejne modele samochodu Horch, czyli IFA H3A, potem identyczny zewnętrznie, lecz z innym silnikiem czyli IFA S4000-1. Gdy zakończono produkcję Horchów, ADK63, teraz jako ADK63-2 lub AKD63-1 montowano na nowym modelu IFA W50 w latach 1970-75 roku. Wówczas AKD63-2 zastąpiony został przez ADK70 również montowany na W50, którego zdjęcie kiedyś tu prezentowałeś.
Horche się w Polsce zdarzały (np. wozy wieżowe do naprawy tramwajowej sieci trakcyjnej), ale ADK63 w Polsce raczej nie były zbyt widoczne. U nas królowały budowane na dokumentacji radzieckiej październiki P42 i Stary 3.
Jest to niezła ciekawostka. oelka - 07:45 czwartek, 21 sierpnia 2014 | linkuj
Produkowany był w Zwikau jako kolejny model z rodziny Autodrehkran Panther (ADK Panther) - ADK I/5 (od 1953), ADK V/5 (od 1960), i ADK 6,3 (od 1965) potem jako ADK63 (od 1967). Jako podwozie wykorzystano kolejne modele samochodu Horch, czyli IFA H3A, potem identyczny zewnętrznie, lecz z innym silnikiem czyli IFA S4000-1. Gdy zakończono produkcję Horchów, ADK63, teraz jako ADK63-2 lub AKD63-1 montowano na nowym modelu IFA W50 w latach 1970-75 roku. Wówczas AKD63-2 zastąpiony został przez ADK70 również montowany na W50, którego zdjęcie kiedyś tu prezentowałeś.
Horche się w Polsce zdarzały (np. wozy wieżowe do naprawy tramwajowej sieci trakcyjnej), ale ADK63 w Polsce raczej nie były zbyt widoczne. U nas królowały budowane na dokumentacji radzieckiej październiki P42 i Stary 3.
Jest to niezła ciekawostka. oelka - 07:45 czwartek, 21 sierpnia 2014 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!